FAQ

Wanneer en hoe krijg ik het eigen risico terug?

Hebt u onverhoopt schade? Dan dient u het schadebedrag c.q. eigen risico aan de lokale partner te betalen. Bij thuiskomst kunt u het betreffende bedrag snel en eenvoudig claimen bij Sunny Cars middels het declaratieformulier op de pagina customercare.
Op een aantal bestemmingen wordt de schade zelfs direct via Sunny Cars geregeld en hoeft u zelf niks voor te schieten!

Kan de huurauto bij mijn hotel worden afgeleverd?

Jazeker, we kunnen regelen dat de huurauto bij uw hotel of appartement wordt afgeleverd. Hier zijn wel kosten aan verbonden, die staan vermeldt in de huurvoorwaarden. Om deze service te boeken, dient de accommodatie over een receptie te beschikken. De auto kan niet vanaf de luchthaven worden afgeleverd. Regel de huurauto bij een stadskantoor om deze service te kunnen boeken.

Waar kan ik de huurauto ophalen?

Op het adres van de verhuurder, dus de lokale partner van Sunny Cars. Dat adres vind u op de voucher die u ontvangt als de boeking is bevestigd.

Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?

Heeft u uw vluchtnummer doorgegeven? Dan zal de verhuurder als u vertraging hebt de gereserveerde auto niet weggeven.

Creditcard op naam van huurder nodig bij autohuur

De creditcard waarmee u de borg ter plekke voldoet, moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Dit is om zekerheid te hebben over wie de auto bestuurt, zodat alle gegevens (handtekening, rijbewijs, identificatiebewijs en creditcard) overeenkomen.

Welke documenten heb ik nodig bij het ophalen van mijn huurauto?

Als u de huurauto ophaalt, dient u (als hoofdbestuurder) een geldig rijbewijs, geldig paspoort en de Sunny Cars voucher te overleggen. Op vrijwel alle bestemmingen moet de hoofdbestuurder over een creditcard of naam beschikken. Het is belangrijk dat u uw pincode weet, die is tegenwoordig verplicht bij het betalen met een creditcard. Verder is alles al geregeld en bent u optimaal verzekerd. U kunt zó wegrijden. Wij wensen u een Prettige vakantie!

Wat moet ik doen als ik pech heb met mijn huurauto?

Als u onverhoopt pech krijgt, staat u er niet alleen voor. De meeste verhuurders bieden een 24-uursservice, het telefoonnummer vind u op het huurcontract van de lokale partner. Neem altijd éérst contact op met de lokale verhuurder. Schakel niet zelf, zonder overleg, de wegenwacht in. Deze kosten krijgt u dan namelijk niet vergoed. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij hebben een noodnummer dat 24 uur per dag bereikbaar is. U bent hiermee altijd verzekerd van Nederlandstalige ondersteuning.

Het noodnummer is +31 23 5 699 690